Logo firmowe

Mówi się, że w firmie najbardziej istotne są produkty lub usługi, ale tak naprawdę w firmie najbardziej istotne jest to, jakie przygotowujemy pierwsze wrażenie na potencjalnym kliencie. Jeżeli to złudzenie będzie bardzo dobre, to firma faktycznie sporo zyska. Jeżeli wyrażenie będzie złe, ten potencjalny klient może już nigdy się nie stać prawdziwym klientem.



Najbardziej istotne jest, żeby projektowanie logo w firmie było zlecone osobom, które mają w tym doświadczenie i wiedzę, jak poszczególne elementy logotypu oddziałują na ludzi.
Kolory, kształt, formy i wszelkiego rodzaju informacje mogą posiadać sporo odsłon. Logo jest bardzo prostym elementem, co w pewnych przypadkach może być mylące. Można nie dobrze zinterpretować dany znak, o ile nie przyłożono się do niego w sposób bardzo dobry i to spowoduje, że zwyczajnie osiągniemy zły rezultat. Nasze logo, zamiast przyciągać, będzie ludzi odpychać. Logo firmy nie może kojarzyć się z czymś negatywnym. Bez względu na to, jak firma funkcjonuje, co oferuje i jak długo jest na rynku, jej logotyp muszą się kojarzyć pozytywnie. Najlepiej, aby był neutralny albo zawierał szczegół, który bezpodstawnie kojarzy się z daną dziedziną. Przykładowo firma zajmująca się produkcją kwiatów może posiadać w logotypie kwiat. Firma sprzedająca komputery może mieć przykładowo ikonę monitora itp. Tutaj bez wątpienia wszystko zależy od inwencji grafika, ale kreacja logo to głównie umiejętność przekazania w łatwy sposób czegoś bardzo skomplikowanego i całej idei działania firmy. Takie zadanie powinno być zrealizowane przez speców.
Zobacz również: dalej.