Zmiana logotypu

Kiedy należy wymienić logo w firmie, pojawia się pytanie, kto to fachowo zrobi. Spore firmy i korporacje mają swoich własnych grafików w wydziałach graficznych i kreatywnych, zatem przygotowaniem logotypów zajmują się ci pracownicy. Mniejsze firmy muszą to zlecić, bo nie mają na etacie zatrudnionego człowieka, który zajmuje się przygotowaniem grafik.



W sytuacji rebrandingu logo firmy wykonuje się od nowa razem z innymi materiałami reklamowymi, co zajmuje sporo czasu i jest też dosyć sporym kosztem.
W takim przypadku trzeba przedtem zwerbować sobie osobę, która będzie zajmowała się takimi kwestiami, a najlepiej w ogóle mieć kierownika projektu. Kierownik projektu będzie mógł takie rzeczy nadzorować i pomagać w przygotowaniu całego projektu. Bez wątpienia ważne ze względu na działanie firmy powinno być to, aby firma miała dobrze opracowany plan tego rebrandingu i żeby wiedziała, jak w konsekwencji powinien być zrealizowany. To nie jest takie proste. W pewnych sytuacjach to wymaga rzeczywiście dużo pracy. Projektowanie logo powinno się rozpocząć od nowa i to również nie jest wcale takie proste. Logotyp, który był poprzednio, czasem nawet nie jest inspiracją. Nie chodzi o to, że się go przerabia, niemniej jednak zwyczajnie od nowa konstruuje się logo dla firmy. Przy czym logo firmy w nowej wersji musi być odrobinę inne, oczywiście musi nawiązywać do tej samej działalności i tej samej branży, niemniej jednak powinno przekazywać inne wartości, jeżeli już się zmieniły, lub posiadać inną kolorystykę. W tym przypadku zróżnicowanie jest rzeczywiście bardzo duże.
Zobacz również: http://www.actinea.eu.